Program for Læsø turen09-08-2023 - 10:27

Ohøj kære sejlere

Efter at de fleste af os har lagt sommerferien bag os, ligger Læsø Turen 2023 nu foran os, turudvalget er nu klar til både at offentliggøre programmet for i år og ligeledes at modtage indbetalingerne fra alle de glade sømænd 😊

I lighed med tidligere er det de respektive skippere på de tilmeldte både der foretager en samlet indbetaling på mobilepay på 60403404, senest den onsdag den 23. august 2023. Prisen er som annonceret 425 kr. pr. person.

Da vi har allieret os med forskellige private leverandører på Læsø, til de arrangementer der er planlagt under vores besøg, så er betalingen bindende og vil efterfølgende ikke blive refunderet ved afbud senere end den 1. september 2023.

Vi har tidligere haft besøg fra medlemmer af Hobro Sejlklub under vores besøg på Læsø, medlemmer der selv har arrangeret transport til Læsø, hvis der skulle møde nogle op fra denne gruppe der ønsker at deltage i de planlagte aktiviteter vil de i lighed med alle andre blive opkrævet 425 kr.

Send mig en svar mail på denne hvor I anfører bådens navn og navnene på jeres gaster, vi udsender en komplet deltager liste til alle skipperne inden månedens udgang.

Programmet for Læsø Turen 2023:

Onsdag den 6. september:

Kl. 13:45 alle mødes ved standeren, kort information ved Jan Brandi.

Kl. 14:00 afgang mod Øster Hurup.

Kl. 20:00 fællesspisning i klublokalet. (maden påhviler hver båd)

Torsdag den 7. september:

Kl. 08:00 Efter morgenmaden afgang mod Læsø. (morgenmaden påhviler hver båd)

Kl. 15:00 Ølsmagning fra Bies Bryghus, hertil serveres en god og nærende frokost.

Kl. 20:00 fællesspisning i klublokalet, (maden leveres af Midtpunkt Grill Hadsund, inkl.)

Fredag den 8. september:

Når Nebraska (om vejret ellers har tilladt natfiskeriet) kommer tilbage i havnen afhentes hummerhalerne på kajen, Carsten Sørensen er kontaktperson til Nebraska og modtager bestillingen på SMS senest ved ankomst til Læsø torsdag eftermiddag, (på mobilnr 60403404.)

Kl. 11:00 afgang med Rønnerbussen, turen er planlagt som sightseeing i vandkanten af Læsø, der kan købes kolde øl ombord i bussen, til forbrugervenlige priser. (skipper laver samlet indbetaling på forbruget i hver båd på drikkevarerne senere)

Kl. 13:00 ankomst på havnen i Østerby, her serveres frokost i klubhuset, hvortil der kan købes kolde øl, til samme pris som ombord på Rønnerbussen 😊 (skipper laver samlet indbetaling på forbruget i hver båd på drikkevarerne senere)

Kl. 14:57 og 16:15 kører NT trafikselskabs rutebus tilbage fra havnen mod Vesterø, I både vælger og betaler selv den tur I mener der passer Jer bedst 😉

Kl. 19:00 fællesspisning i klubhuset i Vesterø, hver båd sørger selv for både mad og drikkevarer til dette arrangement.

Lørdag den 9. september:

Afgang mod Øster Hurup når ellers vind og vejr tillader det.

Lørdag aften er klubhuset på haven i Øster Hurup til rådighed for endnu en fælles middag, hver båd sørger selv for både mad og drikkevarer til dette arrangement.

Søndag den 10. september:

Afgang mod Hobro og den officielle del at turen er hermed slut.

På vegne af turudvalget

Carsten Sørensen