Invitation til Læsøtur 2017.29-07-2017 - 20:09

Hobro Sejlklubs turudvalg inviterer til den traditionsrige årlige herretur til Læsø i dagene fra onsdag den 6. september til søndag den 10. september.

Turen går, om vejrguderne vil det, som vanligt via Øster Hurup til Vesterø, hvor vi ligger over en dag, inden vi ad samme rute begiver os hjemover lørdag og søndag.

Fredag er der ø-rundtur med Rønnerbussen, ølsmagning fra vort lokale Bies Bryghus og om aftenen hummergilde, hvis fiskerne har haft god fangst.

Indkøb og madlavning båd for båd.

Dog er morgenmaden fælles.

Tilmeld dig senest fredag 18. august - med eller uden båd - så forsøger vi at finde plads, så alle kan være med.

Tilmelding er bindende efter indbetaling af 400 kroner pr. person på kontonummer 5984-1176817. Deltagergebyret dækker en samlet, fast pakke på 4 x morgenmad, ølsmagning og Rønnerbus-udflugt med madpakke og en øl.

Yderligere oplysninger: p.ottosen@outlook.dk

Program:

Onsdag fælles afgang kl. 16.00 mod Ø. Hurup.

Torsdag morgen afgang mod Læsø. ETA Vesterø omkring kl. 15.

Fredag ø-udflugt og havnehygge med ølsmagning og hummere i Vesterø.

Lørdag sejlads tilbage til Ø. Hurup.

Søndag sejlads til Hobro, ETA 14.00.

Sidste år deltog 40 sømænd i 12 stolte skuder. Vi regner med at se mindst ligeså mange i år! Skynd jer at finde sammen i besætninger og få jer tilmeldt.

Det maksimale deltagerantal er 50 personer af hensyn til kapaciteten på Rønnerbussen og i klubhusene.

Venlige sejlerhilsner

Axel Præstmark og Peter Ottosen