Efterårs tur 202108-05-2021 - 14:36

Ohøj sejler:

Endelig er Turudvalget klar til at udsende det officielle program for vores traditionelle efterårstur, som tidligere annonceret vil turen blive afviklet i perioden fra onsdag den 25. til den søndag den 29. august 2021.

Kære sejler

De væsentlige forskellige i forhold de seneste år hvor turen er gået til Læsø er at turudvalget ikke længere er ansvarlig for morgenmaden på de enkelte både, men i stedet har vi taget ansvaret for serveringen af både middags og aftensmad om fredagen.

Som i lighed med tidligere år mødes vi onsdag eftermiddag kl. 15:45 til skippermøde på havnen, med afgang mod Øster Hurup havn kl. 16:00

Torsdag morgen er der afgang mod Skudehavnen i Ålborg, men forventet ankomst midt på eftermiddagen, resten af torsdagen er til almindelig hygge på haven, og aftensmad efter hvad hver besætning selv er i stand til at bidrage med, med andre ord, feltet er frit.

Fredag bliver den store og uforglemmelige aktivitetsdag, hvor vi starter med men en fælles frokost i Marine Foreningens ”Marinestuen” fra kl. 12:30 til kl. 13:30. Frokosten vil blive serveret i de stilfulde og maritime lokaler i forbindelse med museet. Frokosten vil bestå af et stort luksus pølsebord, hvortil der kan købes drikkevare til yderst favorable priser.  (1. øl er inkl.)

Efter frokosten er der guidet rundvisning på museet, hvilken forventes afsluttet kl. 15:00.

Aftensmaden vil ligeledes blive serveret i Marinestuen kl. 19:00, her skal vi nyde Slagter Madsens Grill Buffet, bestående af 4 forskellige varianter kød, hvortil der serveres et bredt udsnit af salater og 2 slags kartofler, alle besætninger medbringer selv service, bestik og drikkevarer.

I kan se meget mere om Marineforeningen på: aalborg-marineforening.dk

Lørdag er der fælles afgang ca. kl. 9:00 således at vi passere broen i samlet flok, så vidt det er muligt, turen går tilbage til Øster Hurup, hvor det er målet at vi mødes til fælles aftensmad i fælleshuset på havnen kl. 18:30, her sørger hver båd for deres egen forplejning.

Søndag morgen er turen officielt afsluttet og vi stævner ud mod Hobro efterhånden som der meldes klart skip.

Foreløbigt har vi brug for at få en forhåndstilkendegivelse fra hver båd, inkl. hvor mange gaster der forventes at deltage på turen.

Prisen pr. deltager er 375 kr. beløbet indbetales senere via MobilPay, mere herom senere.

Hver skipper bedes senest den 29. Maj 2021 sende en e-mail til: carsten.sorensen@iveco.com

Turudvalget