Gratis sejlerinstruktør kursus22-08-2015 - 20:43

Har du lyst til at få et instruktørkursus, så læs her.

Gratis sejlerskoleinstruktør kursus

Nordøst Jysk Kreds har aftalt med Dansk Sejlunion, at kredsen betaler for et sejlskoleinstruktørkursus der afholdes i kredsen.

Det er altså gratis for deltagerne og klubberne.

Gratis sejlerskoleinstruktør kursus

Det er altså gratis for deltagerne og klubberne.

Kredsen beder om, at budskabet bliver spredt til alle der kunne være interesseret i at deltage.

Kurset kan præges af deltagerne, så det kommer til at indeholde det ønskede.

Det tænkes, at både erfarne sejlerskoleinstruktører, der ikke er bange for ny inspiration, nye sejlerskoleinstruktører og også en helt ny kategori, nemlig potentielle "sejlerskole light" instruktører kan melde sig.

"Sejlerskole light" er en lettere udgave end den traditionelle sejlerskole. Klubben annoncere i f.eks. lokalbladene at sejlere fra sejlklubben gerne vil have gaster med ombord, som ikke er erfarne eller som ikke kan sejle.

Det forgår en fast ugedag og alle sejler ud samtidigt og kommer ind og drikker kaffe sammen. Man kan sejle lidt samlet så der er lidt liv over det. Det er en overskuelig måde at åbne Sejlklubben på og få nye medlemmer.

Det tænkes, at der oprettes et netværk efter kurset og at Kredsen arrangere en årlig temadag der afsluttes med spisning.

Der er ikke lagt en dato for kurset endnu, den kommer så snart vi ved, at der er nogen der vil på kursus.

Hvis du har lyst til at deltage og lære mere, så kontakt sejlerskolen eller sende en mail på adressen:

hobrosejlklub@gmail.com så formidler vi interessen videre til rette person.

Du må også gerne hjælpe os med at sprede budskabet til andre sejlere.