Speedbådscertifikat i forår 2023.
Skal du have speedbådscertifikat, så afholder Hobro Sejlklub i samarbejde med Bramslev vandskiklub et kursus i uge 18- 2023
Det bliver i perioden torsdag til søndag i et nærmere aftalt tidspunkt.
Hvis du ønsker at deltage i kurset og få mere information om det konkrete tidspunkt, så kontakt jan Lomholt på tlf.:

Kom frisk - tilmelding efter, først til mølle...

Har du interesse i speedbådskørekort / certifikat, så kontakt os.

kontakt Jan Lomholt for yderligere info:
tlf.: 51 51 57 03

Hvornår kræves der speedbådskørekort?

Dit fartøjs længde og udformning samt motorens kraft bestemmer, om det er nødvendigt at have et speedbådskørekort.

Du skal være opmærksom på, at hvis du har bevis for duelighedsprøven i sejlads for fritidssejlere - d.v.s. at begge delprøver til duelighedsprøven er bestået - dækker dette kravene til speedbådskørekort, og du skal IKKE også have speedbådskørekort.

Du skal have speedbådskørekort, hvis din båd: •er mellem 4 og 15 meter, eller hvis din båd på under 4 meter har en motor med over 25 hk.

•er planende

•fremdrivningseffekten i kW som minimum er lig med eller større end kvadratet på skroglængden plus 3 - ja, det er indviklet, men tjek nedenstående tabel. Den giver et godt overblik.

Dette spørgsmål besvares i speedbådsbekendtgørelsen. Bekendtgørelsen omfatter planende fritidsfartøjer med en skroglængde under 15 meter og med skroglængde og fremdrivningseffekt (kW) som anført i bilaget til bekendtgørelsen.

Klik for yderligere info hos søfartsstyrelsen

Her ser du listen over, hvornår man skal have speedbådscertifikat.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål.