Sikkerhedsaften i Hobro Sejlklub30-05-2019 - 09:23

Tirsdag d. 11. juni 2019 fra kl. 17.00 til kl. 19.00

arrangerer Hobro Sejlklub en sikkerhedsaften med 4 Work shops som de fremmødte bedes cirkulerer rundt mellem i hold på 10 – 12 prc.

Der tændes op i grillen, så den er varm kl. 19.00 og man kan grille medbragt mad og have årets første fælles grill aften sammen.

Vi håber på stor tilslutning og at vejr guderne tilsmiler os.

Sikkerhedsaften i Hobro Sejlklub

Tirsdag d. 11. juni 2019 fra kl. 17.00 til kl. 19.00

Vi håber på stor tilslutning og at vejr guderne tilsmiler os.

Programmet bliver:

17.00 – 19.00 instruktør fra Beredskabet:

som demonstrerer hjertestarter på en dukke. Demonstration af HLR og hjertestop (dette er ikke et kursus, men kun en demonstration).

Hobro Sejlklub har en hjertestarter til at hænge på enden af Jolleskuret ud mod vejen.

Hvad sker der når jeg åbner låget? Hvordan er det nu, at det virker? Hvordan skal jeg reagere, hvis der falder en person om med hjertestop ved siden af mig eller i en båd?

17.00 – 19.00 personligt og båd sikkerhedsudstyr:

Hobro-Marine ved Rune Kannegaard og

ScanMarine ved Gordon Skinner

De vil vise og fortælle om personligt- og elektronisk sikkerhedsudstyr.

ScanMarine leverer sikkerheds- kommunikations- og marineudstyr til de maritime erhverv: forsvaret, ship supply, værfter, samt marinebutikker i Skandinavien.

17.00 – 19.00 personlige redningsveste:

Vøgg M. Thers fra Hobro Sejlklub vil sammen med dig tjekke, at CO2 patronen, samt mellem læg/salttablet er i orden i din redningsvest. Så medbring dine redningsveste til et årligt sikkerhedstjek.

17.00 – 19.00 havnens sikkerhedsudstyr:

Ole Madsen fra Hobro Sejlklub vil vise Jer rundt på havnen og gøre Jer fortrolige med det sikkerhedsudstyr der findes, således at man er fortrolig med sikkerhedsproceduren, hvis der falder en person i havnen eller der allerede findes en person i vandet under hensynstagen til årstiden og den temperatur der måtte være.

MOB øvelser kan der trænes i passende grupper, som sejlerne selv arrangerer. Det kunne være en god øvelse, at få reddet en person fra vandet op i båden og ikke kun træne sejladsen til MOB.

Der vil kunne trækkes på gode råd fra vores instruktører.

19.00 - ? tredje halvleg:

Grillen er tændt og medbragt mad kan fortæres i gode venners lag.

Hobro Sejlklub håber på en god opbakning fra medlemmerne, da vi mener, at sikkerhed er et fælles anliggende og vi vil gerne hjælpe vores medlemmer med dette.

Sidst men ikke mindst håber vi på godt vejr den eftermiddag/aften.

Mvh og på gensyn

Hobro Sejlklub